Dlaczego wybrać iPhone, a nie telefon z Androidem? Jakie zalety posiada iOS, których nie ma konkurencja? Czy hardware w iPhone'ach jest faktycznie lepszy od Samsunga, czy Huawei? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się dlaczego warto wybrać smartfon firmy Apple!
Bardzo wiele osób spiera się na temat tego, jaki telefon jest lepszy. Jeżeli w ogóle mamy podejmować ten temat, musimy na początku zdefiniować słowo „lepszy”. Nie jest to bowiem takie proste, a smartfony są już tak bardzo skomplikowanymi urzadzeniami i posiadają tyle rozmaitych funkcji, że porównań, aby były racjonalne, dokonywać należy na wielu różnych płaszczyznach funkcjonalności i parametrów. Temat ten nie jest łatwy, ale podjęliśmy się go dla was i podzieliliśmy to porównanie na 10 mniejszych porównań. Co z tego wyszło? Zaraz się przekonasz!
Abyś miał pełnię zrozumienia dla naszego porównania, już teraz prezentujemy Ci listę porównywanych przez nas czynników, jakie mają wpływ ma ogólną ocenę i odpowiedź na pytanie „Czy iPhone jest lepszy niż Android?”:
1. Intuicyjność interfejsu
2. Wartość hardware'u
3. „Ekosystem” urządzeń Apple
4. Aplikacje
5. Wsparcie systemu operacyjnego urządzenia
6. Aktualizacje systemowe
7. Synchronizacja urządzeń
8. Przechowywanie danych w chmurze
9. Wsparcie – serwis
10. Akcesoria
Czytaj dalej i dowiedz się dlaczego iPhone jest lepszy od telefonów z Androidem!
1. Intuicyjność interfejsu iPhone
Pierwszym, co rzuca się w oczy, kiedy bierzemy iPhone'a do ręki jest jego interfejs. Z zasady interfejsem można nazwać to, w jaki sposób kontrolujemy urzadzenie – składa się na to wygląd i układ ikon aplikacji, tzw. „układ sterowania” urządzeniem, a zatem klawisze, dotyk i ogół doświadczeń użytkownika, dzieki którym urządzenie może wydawać się proste lub skomplikowane w obsłudze. Firma Apple od wielu lat pracuje nad tym, aby interfejs systemu iOS był jak najbardziej przyjazny dla użytkowników i robi to z wielkimi naszym zdaniem sukcesami. System jest bardzo prosty w obsłudze, właściwie niezależnie od modelu smartfona – oznacza to, że tak samo obsługuje się iPhone X i iPhone 13. W telefonach z systemem Android już kolejna aktualizacja potrafi wprowadzać zmiany, przez które uzytkowanie telefonu jest nieco inne, a co dopiero kiedy zmieniamy model telefonu? Na przykład telefon Xiaomi czy Samsung z roku 2020 będzie wymagał dostosowania swoich umiejętności w obsłudze, gdy przesiądziesz się na model z 2021 lub 2022 roku. Kolejna trauma może spotkać nas przy „przesiadaniu” się na inną firmę telefonu. Kiedy zamienisz Samsunga na Huawei czy Motorolę – niestety, będziesz musiał uczyć się obsługi systemu Android na nowo, często łącznie z takimi zmianami jak położenie klawiszy na klawiaturze ekranowej [sic!].
Jest jeszcze jedna bardzo istotna rzecz, o której musimy napisać. Chyba każdy operator komórkowy (przynajmniej w Polsce) tworzy własną nakładkę na system Android. Inny będzie interfejs, kiedy kupisz go w Orange, Play czy T-Mobile. Na szczęście w iPhone takie zabiegi nie są dopuszczane – niezależnie czy kupisz swój iPhone w sklepie, czy poprzez operatora sieci komórkowej – interfejs zawsze będzie taki sam. Miliony użytkowników na całym świecie uważają to za jeden z najważniejszych argumentów przy zakupie smartfona firmy Apple. Istotne – prawda?
2. Wartość hardware'u
Wiele osób uważa Apple za drogą markę. Jeżeli rozważymy to powierzchownie, jedynie zwracając uwagę na cenę na sklepowej półce, porównując z aktualnie promowanymi (szczególnie przez operatorów komórkowych) telefonami przedstawianymi jako klasa premium – zdecydowanie iPhone będzie urządzeniem droższym. Jest jednak pewne stare, dobre powiedzenie, które doskonale podsumowuje tę relację ceny i faktycznej wartości - „co tanie to drogie”, czyli „oszczędny traci dwa razy”.
Co to oznacza? Kupując tańszy model telefonu z Androidem, na pewno będziesz zadowolony z aktualnego jego funkcjonowania, mimo (na pewno) słabszych parametrów sprzętowych niż iPhone. Ale to przecież zrozumiałe – jakość wymaga większych nakładów finansowych – ale nie o tym. Po dwóch, czy trzech latach Twój telefon z systemem operacyjnym Android tak straci na wartości, że całkiem możliwe, iż wyląduje w szufladzie twojej komody jako „zastępszy” na wypadek awarii nowego. Jeśli zaś zdecydujesz się go sprzedać – będziesz zawiedziony tym ile jesteś w stanie odzyskać, w stosunku do włozonego w niego kapitału środków.
Ze smartfonami iPhone ta tendencja nie funkcjonuje. Nie tracą one tak na wartości, ponieważ sam sprzęt jest na tyle innowacyjny i tak dobrze wykonany, że po 2-3 latach może być sprzedany za bardzo dobrą cenę, a my możemy kupić nowy model iPhone'a za różnicę – wtedy cena nowego urządzenia zdecydowanie nie przeraża, wręcz mamy pewność, że robimy na tym dobry interes. Starsze urządzenia nadal są funkcjonalne, aplikacje są na nie dalej obsługiwane i dostępne, a wsparcie starszych systemów nadal funkcjonuje – o tym jednak w dalszej części tego artykułu. Podsumowując – być może pierwszy zakup telefonu iPhone uszczupli nieco Twój budżet, ale jest to inwestycja, która zwróci się przy zakupie nowych modeli – firma Apple gwarantuje! Co ciekawe – warto przed zakupem urządzenia rozejrzeć się również w sprzętach poleasingowych, czy fabrycznie odświeżanych. Jest to sposób na dużą oszczędność, a jednocześnie zakup telefonu z pewnego źródła, z gwarancją! 3.
3. „Ekosystem” urządzeń Apple
IOS to system operacyjny, który nie pozwala na jego modyfikowanie, jest tak zwanym systemem zamkniętym. Dzięki temu wszystkie urządzenia, które z niego korzystają używają jednego kodu programistycznego, bez nakładek. Ogranicza to liczbę tzw. bugów oraz pisanych na ten system wirusów, dzięki czemu jest on bardziej odporny na wszelkie awarie czy infekcje, od Androida.
Co za tym idzie, sprzęty używające systemu iOS są bardzo, bardzo stabilne. Jest to niezmiernie cenione przez ludzi, którzy używają ich do pracy – zawieszanie się, czy „bluescreen” praktycznie tu nie występuje, a zatem Twoja praca jest po prostu bezpieczna, nienarażona na systemowe awarie.
Należy zwrócić również uwagę, że większość użytkowników iPhone'a z czasem dostosowuje swoje pozostałe urządzenia – takie jak komputer, laptop czy tablet – do ekosystemu Apple. Oznacza to, że kolejne kupowane urządzenia to MAC, iMAC czy iPad, ponieważ są one niezmiernie stabilne, a poprzez fantastyczne możliwości przechowywania w chmurze iCloud – pozwalają na nieograniczoną wymianę między nimi plików, muzyki, książek czy aplikacji – ale o tym już niedługo. Podsumowując ten akapit – kto raz doświadczy niezawodności oprogramowania sprzętów firmy Apple, zazwyczaj pozostaje już wierny tej marce podczas zakupów sprzętowych. Niezawodność i funkcjonalność – to nieocenione w czasach dominacji technologii nad światem analogowym.
4. Aplikacje
Tak jak dla systemu Android istnieje dedykowane miejsce, z którego można pobierać aplikacje (Sklep Play), dla urządzeń Apple, w tym telefonów iPhone pobierać można aplikacje z AppStore. Generalnie, jedno i drugie miejsce umożliwia pobieranie i instalowanie aplikacji na swoich urządzeniach, z tą jednak różnicą, że w AppStore wszelkie oprogramowanie przechodzi serię bardzo skrupulatnych testów, które stwierdzają, czy mogą być one bezpiecznie użytkowane w iPhone, czy iPad. Co prawda firma Google informuje nas, że wszystkie aplikacje w Sklepie Play również są sprawdzane, jednak nie jest to tożsame z kontrolą firmy Apple. Niemal każdy użytkownik systemu Android podczas użytkowania swojego urządzenia pobrał z tego oficjalnego sklepu aplikację, która albo nie działała, albo była jedynie reklamą lub co gorsza – wirusem. Takie sytuacje w przypadku firmy Apple nie są możliwe, pobierając cokolwiek z oficjalnego sklepu z aplikacjami AppStore masz stuprocentową pewność, że pobierany plik jest wolny od wirusów, bugów, czy błędów.
Co również należy podkreślić, wiele aplikacji publikowanych jest najpierw w AppStore, zanim ich wersje na Androida zostaną umieszczone w Sklepie Play. W odwrotną stronę nie dzieje się to już tak często. Oznacza to, że twórcy aplikacji mających spełniać wyśrubowane normy dla profesjonalnych smartfonów, cenią sobie gęste sito programistyczne deweloperów firmy Apple, którzy są niemal końcowym testerem ich aplikacji.
5. Wsparcie systemu operacyjnego urządzenia
To, jak długo nasz smartfon będzie miał wsparcie systemu operacyjnego urządzenia, jest niezwykle istotne, oznacza to bowiem, że nasz sprzęt będzie mógł aktualizować się wraz z nowymi wersjami oprogramowania dostarczanymi przez producenta.
Aktualna wersja systemu równa się stabilności działania, bezpieczeństwu naszego oprogramowania oraz danych oraz możliwość korzystania z najnowszych wersji aplikacji. Urządzenia Apple mają najdłuższe na rynku międzynarodowym wsparcie systemowe – oznacza to, że na starszych wersjach iPhone'a możemy utrzymywać najnowsze wersje oprogramowania przez 4 do 5 lat. Smartfony z systemem operacyjnym Android niestety nie mają wsparcia dla systemu operacyjnego przez tak długi czas, przez co po kilku latach ich funkcjonalność i bezpieczeństwo znacząca spadają. Pomyśl o tym przy kolejnych zakupach!
6. Aktualizacje systemowe
W poprzednim punkcie poruszyliśmy temat aktualizacji systemowych urządzeń – postanowiliśmy wyróżnić je jako osobny punkt, ponieważ jest to bardzo istotne. Iphone różni się jedynie modelami, a w przypadku systemu Android każda firma produkująca telefony, mająca kilka, czasem kilkanaście jednocześnie wspieranych modeli, musi wykonać odpowiednie synchronizacje. Oznacza to, że aktualizacje iPhone są zdecydowanie sprawniejsze, szybsze i nie wymagają skomplikowanych programistycznych procedur. Wszystko jest proste, zajmuje chwilę, a nasze urządzenie może wrócić do bycia bezpiecznym i stabilnym. To bardzo istotne.
7. Synchronizacja urządzeń
W ekosystemie Apple iOS urządzenia są ze sobą kompatybilne. Połączenie telefonu z komputerem, przesyłanie danych, stabilność – wszystko jest proste i nie wymaga dodatkowej pracy.
Dla systemu Android natomiast sytuacja jest zdecydowanie inna. Urządzenia pracujące na Androidzie często napotykają problemy przy synchronizacji urządzeń. A to jedno urządzenie nie wykrywa drugiego, a to występuje problem z pobraniem jakiegoś pliku, a to należy zainstalować patch, aby usprawnić synchronizację...
Apple od początku zwraca na to wielką uwagę i nie dopuszcza, aby zamknięty system operacyjny napotykał na takie trudności podczas synchronizacji. Trzeba to bardzo mocno podkreślać, ponieważ aby być zadowolonym ze sprzętu, który dodatkowo nie jest najtańszy – nie można być skazanym na straty energii i czasu. Apple pilnuje, aby tak właśnie było, a użytkownicy są bardzo zadowoleni.
8. Przechowywanie danych w chmurze
Tak jak w przypadku sklepów z aplikacjami, w przypadku chmury również obie firmy zapewniają rozwiązania konsumentom. W przypadku Androida jest to Google Drive (Dysk Google), zaś Apple dostarcza nam iCloud.
Nie są to pod względem funkcjonalności dalekie sobie rozwiązania, chcielibyśmy jednak zwrócić uwage, że iCloud posiada systemową ochronę przed hakerskimi atakami. Twoje dane są bardzo bezpieczne i – co najwazniejsze – łatwo dostępne z każdego urządzenia zalogowanego na twoje Apple ID. Możesz w bardzo intuicyjny sposób filtrować, segregować czy pracować nad swoimi danymi na każdym urządzeniu, w czasie rzeczywistym i nie zdarzają się tu błędy.
9. Wsparcie – serwis
Wsparcie serwisowe dla urządzeń Apple jest – tak jak chyba każdy element wymieniony wcześniej – na niezwykle wysokim poziomie. Firma ta wychodzi z załozenia, że jeśli już ktoś zapłacił za swoje urządzenie, chce również mieć doskonałą obsługę w zakresie serwisu ewentualnych awarii. Są oni na tyle pewni niezawodności swoich urzadzeń, że w przypadku pojawienia się usterek fabrycznych, nie będziesz czekał jak w przypadku firm wspieranych przez Androida, na naprawę – często przez wiele tygodni. Jesli usterka taka zostanie stwierdzona dostaniesz po prostu nowe urzadzenie i słowo przepraszam. Kupujesz nie tylko sprzęt, ale kupujesz DZIAŁAJĄCY sprzęt. Jeśli nie działa – oznacza to naruszenie umowy konsumenckiej i urzadzenie nie spełnia przeznaczonej funkcji a ty tracisz czas lub pieniądze w pracy. Wszystkie te argumenty są respektowane przez firmę Apple.
Pamiętajmy przy tej okazji, że każda gwarancja ma swoje ramy i określoną długość. Oznacza to, że bezpłatny serwis gwarancyjny kiedyś się skończy, wtedy zaś firma Apple będzie namawiać Cię na zakup nowego urządzenia. Istnieje jednak wyjście z takiej sytuacji – wtedy z pomocą przychodzi pogwarancyjny serwis urządzeń Apple – iPhoneFix!
Jeśli twój telefon nieobjęty już gwarancją wymaga naprawy lub wymiany jakiegoś modułu, a Ty nie chcesz jeszcze kupować nowego modelu – zgłoś się do nas osobiście lub skorzystaj ze zdalnej pomocy iPhoneFix.
Poznaj listę naszych usług – robimy też dużo więcej!
Nasz wykwalifikowany zespół nie tylko zadba aby zgłoszona przez ciebie naprawa czy wymiana zostały przeprowadzone zgodnie z procedurami, jakie oferują serwisy gwarancyjne, dla dokonamy również dodatkowo przeglądu serwisowego Twojego iPhone'a i wyczyścimy Twoje urządzenie z kurzu i wszelkich zabrudzeń, mogących spowalniać jego pracę.
Pamiętaj – używamy tylko oryginalnych części, a na wiele z naszych usług dostajesz gwarancję serwisową!
10. Akcesoria
Zazwyczaj, kiedy kupujemy smartfon, chcemy jednocześnie aby był on bezpieczny. Wtedy możemy skorzystać z ubezpieczenia, ale również możemy zabezpieczyć swoje urządzenie mechanicznie kupując odpowiednie etui. Bardzo ważna jest również specjalna szybka zabezpieczająca ekran. Następny niezmiernie istotny element to ładowarka, czy słuchawki.
Urządzeń z systemem Android są setki, jeśli nie tysiące. Różnią się one nie tylko wersjami systemu czy interfejsem, ale często nawet wejściem słuchawkowym, gniazdem ładowania, czy (nawet między pokrewnymi modelami danej firmy) wymiarami urządzeń, tak bardzo, że „przesiadając” się na inny telefon musimy zaopatrzyć się w komplet nowych akcesoriów.
Jeśli chodzi o smartfony firmy Apple, ten dylemat nie ma miejsca. Wejście słuchawkowe będzie takie samo, gniazdo ładowania przy modelach jednej technologii również. Zdarza się nawet, że etui z jednego modelu pasuje na inny... Oznacza to, że nie musisz za każdym razem wydawać pieniędzy na kolejne „innowacje” wśród akcesoriów.
Co więcej, Apple posiada w swoim ekosystemie urządzenia dedykowane, które w doskonały sposób współpracują z Twoim iPhone'm, takie jak na przykład Apple Watch, ale o tym urządzeniu napiszemy kiedy indziej.
Podsumowując, możemy zastanawiać się nad tym jaki telefon jest lepszy – iPhone, czy ten z systemem Android. Ale powyższe 10 punktów powinny chyba rozjaśnić nam nieco sytuację.
Jeżeli szukasz niezawodnego urządzenia, które zostało wykonane z dbałością o każdy szczegół technologiczny, bardzo wytrzymałego, wspieranego systemowo i sprzętowo przez wiele lat – nie możesz wybrać lepiej niż iPhone.
A jeżeli szukasz serwisu pogwarancyjnego lub rady w związku z zakupem urządzenia firmy Apple – nie wahaj się i skontaktuj się z iPhoneFix – rozwiążemy każdy Twój problem ze sprzętem marki z nadgryzionym jabłkiem!
Jeśli szukasz serwisu Apple to zdecydowanie najlepiej trafiłeś!
Nasz serwis znajduje się w Szczecinie przy ul. Księcia Bogusława X 12 – odwiedź nas osobiście lub wyślij swój telefon do wysyłkowego serwisu napraw iPhoneFix!
iPhoneFix to serwis urządzeń firmy Apple. Wykonujemy naprawy iPhone, MacBook, iPad, iMac. Używamy oryginalnych części i pracujemy w sterylnych warunkach. Naprawimy dla Ciebie:
- Wymiana baterii macbook air,
- Zbita szybka iphone lub uszkodzony ekran,
- Zalany iphone,
- Naprawa kodeku audio IC,
- Naprawa Face ID iPhone X,
- Wymiana pamięci NAND,
- Usterka modułu Wi-Fi,
- Brak sieci w iphone,
- Iphone nie działa dotyk.

Nie zwlekaj – jeżeli Twój iPhone lub inne urządzenie firmy Apple wymaga naprawy lub wymiany jakiejś części, nasz serwis Ci pomoże. Nasz zespół specjalistów zdiagnozuje, naprawi i dokona przeglądu Twojego urządzenia, dzięki czemu będzie ono pracować długo i poprawnie. Na wykonane naprawy udzielamy gwarancji. Korzystamy jedynie z oryginalnych części.
Skontaktuj się z nami!
Telefon: 792867291
Dane kontaktowe
iPhoneFIX
Serwis iPhone Szczecin
ul. Księcia Bogusława 12
70-441 Szczecin
+48 792 867 291
serwis@iphonefix.pl
www.iphonefix.pl